Вітаю всіх відвідувачів блогу!

неділя, 5 березня 2017 р.

Модуль 2. Рефлексія 
          Цей модуль допоміг мені проаналізувати переваги використання методу проектів у навчальному процесі, а саме те, що в учнів розвиваються пізнавальні навички та креативне мислення. Всі учні зайняті, мають конкретне завдання.  Учні набувають певних навичок самостійно конструювати свої знання. Вдосконалюються уміння учнів орієнтуватися в інформаційному просторі та грамотно працювати з інформацією. З’являється потреба виходу з вузької спеціалізації та інтегрування знань з різних навчальних дисциплін. Учні набувають певних навичок що допомагають повірити їм у власні сили. Вчитель має можливість раціонально розподілити свій час, допомагаючи учням  із спеціальними проблемами – особистісними та інтелектуальними.
Великою перевагою проектної діяльності є вміння, які набувають учні, а саме:
  • планувати свою роботу, попередньо прораховуючи можливі результати;
  • використовувати багато джерел інформації;
  • самостійно збирати і накопичувати матеріал;
  • аналізувати, співставляти факти, аргументувати свою думку;
  • приймати рішення;
  • установлювати соціальні контакти (розподіляти обов'язки, взаємодіяти один з одним);
  • створювати "кінцевий продукт" - матеріальний носій проектної діяльності (доповідь, реферат, фільм, календар, журнал, проспект, сценарій);
  • підготувати цикл занять з тем, які зацікавили б учнів середніх класів;
  • представляти створене перед аудиторією;
  • оцінювати себе та інших.
          Найскладнішим для впровадження у навчальний процес дослідницьких проектів є організація цієї діяльності, а особливо підготовчий етап.  Учитель при плануванні на навчальний рік має виділити провідну тему чи декілька тем, які будуть винесені на проектування. Далі необхідно сформулювати відповідну кількість як індивідуальних, так і групових тем, робота над якими потребує засвоєння учнями необхідних знань і формування необхідного досвіду.
          Необхідно організувати роботу таким чином, щоб учні навчалися:
  • визначати основні і поточні (проміжні) мету і завдання;
  • шукати шляхи їх вирішення, обираючи оптимальні;
  • здійснювати і аргументувати вибір;
  • передбачати наслідки вибору;
  • діяти самостійно (без підказки);
  • порівнювати отриманий результат з тим, що потребується;
  • об'єктивно оцінювати процес (саму діяльність) і результат проектування.
           Проекти надають широкі можливості для навчання. Вони залучають учнів до вирішення проблемних ситуацій та інших змістових завдань, будують зв’язки зі світом поза класною кімнатою та звертаються до питань реального життя учнів. В учнів, які співпрацюють у малих групах при виконанні дослідницьких проектів, можуть бути сформовані не тільки навички самостійної дослідницької діяльності, а й уміння планувати власну діяльність, ефективно спілкуватися, вирішувати проблеми, приймати виважені аргументовані рішення та демонструвати свої знання і вміння цільовій аудиторії.

1 коментар:

  1. Вітаю, пані Тетяно. Ви дуже добре висловили свої думки щодо навчання за цим модулем. Та варто у рефлексії відображати і своє ВЛАСНЕ ставлення до матеріалу, що вивчається, відрефлексувати свої враження, сумніви і запитання. Адже вони у Вас виникали, чи не так?
    Успіхів Вам і натхнення!

    ВідповістиВидалити